sobota, 23 grudnia 2017



Kapusta wigilijna z grzybami i czerwoną fasolą



 Myślę, że tak jak ja tak i moi czytelnicy nie wyobrażają sobie Wigilii Świąt Bożego Narodzenia bez kapusty z grzybami. Ja w tym roku robiłam ją z czerwoną fasolą i olejem rzepakowym SemCo.
Podczas przygotowywania potraw świątecznych okazały się one niezastąpione w kuchni. Używałam ich do wielu potraw tj śledzie z ziołami w oleju czy też surówki lecz najbardziej smakowała wszystkim kapusta wigilijna z czerwoną fasolą. Przepis według, którego przygotowywałam tą potrawę pochodzi od moje babci- ja go zawsze delikatnie modyfikuję. Do tej potrawy użyłam dużej główki kapusty włoskiej-ważyła około 3 kg, 350 gram suszonych grzybów, fasoli czerwonej, ziół przypraw, cebuli, oleju. Grzyby suszone dokładnie opłukałam i namoczyłam dzień wcześniej, a następie gotowałam ok godzinę. Kapustę poszatkowałam, owarzyłam. Dodałam do niej pokrojone grzyby oraz wywar w którym się gotowały. Na rozgrzaną patelnię dodałam łyżkę masła i poddusiłam na niej pokrojoną w kostkę cebulkę z odrobiną majeranku i szczyptą bazylii. Następnie dodałam do kapusty czerwoną fasolę (z puszki), podsmażoną cebulkę i olej rzepakowy SemCo (ok 2,5 szklanki.) i kilka kropel maggi. Wszystko dokładnie wymieszałam, dodałam przyprawy tj pieprz, sól. Tak przyrządzoną kapustę wstawiłam do zapieczenia w piekarniku na około 1,5 godziny w temperaturze ok 170 stopni. Cudowny zapach unosił się w całym domu, a smak pieścił podniebienia gości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz